Archív
Prípravné štúdium
Učebná látka : Práca s piesňami Jedna druhej riekla , Stojí stojí dom
Úlohy :
1. dokončite pieseň Jedna druhej riekla
( určite ju poznáte , tak skúsime inú formu doplnenia melódie )
Postup :
- zasievajte a zahrajte si prvé 2 takty v prvom riadku piesne - zistíte , že melódia sa opakuje - ( noty budú rovnaké )
POZOR ! (nezabudnite na taktové čiary )
. druhý riadok : chýbajú posledné 2 takty :
- predposledný takt ( osminové noty f 1 ,e 1 , d 1 c 1)
- posledný takt - štvrťové noty c 1 ,c 1
Mesiac : Jún
12 .6 .2020
Učebná látka : Pracovný list - noty
Úlohy :
1. Doplň názvy nôt
2. Doplň vetu : Do jedného štvorštvrťového taktu ...
3.Doplň taktové čiary
4. Vytlieskaj a podšípkuj rytmické cvičenie
5. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
19 .6 .2020
Učebná látka : Pracovný list - noty
Úlohy :
1. Správne urč názvy nôt
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
26 .6 .2020
Učebná látka : Hudobné hádanky
Úlohy :
1. Správne urč názvy ženských mien
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
Prvý ročník
Úlohy pre žiakov 3 . ročníka ( 14. týždeň :30.3.2020 - 3.4.2020 )
Učebná látka : Základné intervaly
Prosím vypracovať úlohy , ktoré sú napísané v PZ (pracovnom zošite ) na stranách 48 -49 :
- doplnte názvy intervalov
- zamerajte sa na porovnanie základných intervalov medzi sebou , rozdiel medzi vrchným a spodným intervalom
Krátke vysvetlenie :
a . ) vrchný interval má druhú notu vyššie ako prvú - príklad : ( c 1 - g 1 = č.5 )
b . ) spodný interval má druhú notu nižšie ako prvú - príklad : ( c 1 - g = č.4 ) c . ) spodné intervaly my určovať nebudeme
c . ) spodné intervaly v tomto ročníku preberať nebudeme , berte to ako informáciu , že aj také v hudbe existujú
Úlohy :
1. prepíšte pieseň podľa obrázku
2. farebne vymaľujte stranu č. 41 podľa vlastnej fantázie
3. doplňte notu h 1 v pesničke Pokapala na salaši
4. precvičte si písanie noty h 1 v notovom zošite spôsobom : polová , štvrťová , dve osminové (POZOR : nožičky sa píšu vľavo dole)
2. prepíšte rytmus piesne : Stojí, stojí dom
3. prepíšte melódiu piesne do hudobného zošita
podľa rytmu , ktorý je napísaný nad pesničkou
4. dokončite melódiu (POZOR ! na rytmické hodnoty nôt )
5. uhádnite hádanku
Mesiac : Máj
29.5.2020
Učebná látka : Hudobný kvíz - noty
Úlohy :
1. Odpovedajte na otázky a správne odpovede zakrúžkujte
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
Mesiac : Jún
5 .6 .2020
Učebná látka : Hudobný kvíz - noty
Úlohy :
1. Odpovedajte na otázky a správne odpovede zakrúžkujte
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
Úloha na 14.týždeň : 30.3.2020 - 3.4.2020
Učebná látka : Základná durová stupnica , akord
1. Prosím , do notových zošitov si napíšte tieto poznámky:
Stupnica - Je poradie 8 tónov idúcich za sebou smerom hore a dole . Začína sa a končí rovnakým tónom.
- základnou durovou stupnicou je stupnica C dur
Akord - je súzvuk najmenej 3 tónov , skladá sa z 1.,3. a 5. stupňa danej stupnice
2. Prosím , do PZ ( pracovných zošitov) si doplňte chýbajúce noty stupnice C dur
3. stupnicu C dur a akord v tejto stupnici si potom zahrajte na svojom študovanom nástroji
Úloha na 15.týždeň : 6.4.2020 - 8.4.2020
Učebná látka : Opakovanie základných hudobných pojmov
Prosím zopakovať tieto hudobné pojmy :
zvuk , tón, notová osnova , hudobná abeceda , takt , posuvky , dynamika , stupnica , akord
Úloha na 16.týždeň : 15.4.2020 - 17.4.2020
Učebná látka : Opakovanie nôt v husľovom kľúči
1. prepíš noty do notového zošita , alebo vytlač
2. doplň názvy nôt
3. nezabudni na čísla k notám
4. pošli mi úlohu na mailovú adresu
Učebná látka : Hudobný kvíz z hudobných pojmov , tajnička
Úlohy :
1. Odpovedajte na otázky a správne odpovede zakrúžkujte
2. Vylúštite tajničku v podobe latovky
3. Odpovede z kvízu tajničku mi prosím posielajte na mail , alebo na messenger
20. týždeň : ( 11 . 5 . - 15 . 5 . 2020 )
Učebná látka : Hudobné osemsmerovky
Úlohy :
1. Vyškrtnite všetky hudobné pojmy, ktoré sú nad osemsmerovkami
2. Písmená , ktoré nebudú vyškrtnuté tvoria tajničku
3.. Odpovede ( tajničky ) mi prosím posielajte na mail , alebo na messenger
Mesiac : Máj
22.5.2020
Učebná látka : Hudobné hry , noty c 2 - a 2
Úlohy :
1. Uhádnite piesne podľa nápevov a očíslujte ich (PZ , str. 46 )
2. Nápevy chýbajúcich piesní dopíšte ( stačia prvé 2 takty piesne ) (PZ , str.46 )
- ak bude problém , pomôžte si učebnicou ( str. 20 , 26 )
3. Nové noty c 2 - a 2
- noty c 1 - c 2 už poznáme
- hudobná abeceda ( c,d,e,f,g,a,h ) sa OPAKUJE ! , len čísla sa menia z jednotky na dvojku
4. Napíšte noty ( str. 47 ) a nezabudnite na čísla !
POZOR! na zápis nôt - nožičky píšeme VĹAVO DOLE !
Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
Druhý ročník HN
Úloha (14 . týždeň : 1 . 4. 2020 )
Učebná látka : Základné intervaly
Poznámky máte v PZ ( pracovnom zošite ).
Prosím , otvorte si PZ ( pracovný zošit ) na strany 54 - 55 :
Úloha :
1. Vedieť , čo je interval
2. Poznať názvy intervalov
3. Vypracovať cvičenie : ( spoj čiarou intervaly a ich názvy ) - PZ strana 70.
Úloha (15 . týždeň : 8 . 4. 2020 )
Učebná látka : Opakovanie základných hudobných pojmov
Prosím, opakujte si tieto hudobné pojmy :
- krížik , béčko , odrážka , takty a ich rozdelenie , bodka za notou , stupnice s krížikmi a béčkami, intervaly
Úloha ( 16 . týždeň : 15 . 4. 2020 )
Učebná látka : Príma volta , sekunda volta
Nové hudobné pojmy :
repetícia - opakovanie časti skladby
Prima volta ( prvé opakovanie) - sa označuje v hudobnom zápise ako krátka časť pred opakovacím znamienkom - je označená číslicou ( 1 ) . Takto označená časť bude po opakovaní vynechaná a bude nahradená časťou označenou ako sekunda volta ( druhé opakovanie ).
Úlohy :
1. Zahrajte si krátku melódiu na svojom hudobnom nástroji ( PZ : str. 57 )
- v druhom riadku piesne sa nachádzajú všetky nové hudobné pojmy : opakovacie znamienko , prima volta , sekunda volta
2. Odpovedzte na otázky , ktoré sú pod piesňou
Pomôcka pri určovaní tóniny :
a.) tónina sa určuje podľa predznamenania
b.) tónina sa určuje podľa poslednej noty piesne ( v našom prípade podľa sekundy volty
3. Naučte sa nové hudobné pojmy
Úloha ( 17 . týždeň : 22.4. 2020 )
Učebná látka : Kvíz z hudobných pojmov , hudobné hry
Úlohy :
1. Odpovedajte na otázky a správne odpovede zakrúžkujte
2. Vylúštite osemsmerovky ( v každej sa skrýva nejaký hudobný pojem )
3. Odpovede z kvízu mi pošlite na kontrolu prostredníctvom mailu , alebo cez messenger
Úloha ( 18. týždeň : 29 . 4 . 2020 )
Učebná látka : Opakovanie intervalov
Úlohy :
1. Správne určte dané intervaly
2. Výsledky mi prosím posielajte na mail , alebo messenger
19. týždeň : 6 . 5 . 2020
Učebná látka : Trojosminový takt , opakovanie nôt , rytmické cvičenia
Trojosminový takt
číslo 3 - znamená počet dôb
číslo 8 - znamená základnú rytmickú hodnotu ( v našom prípade osminovú notu ) = osminovú notu počítame na 1 dobu !
Úlohy :
1. Prečítaj stranu 58 z PZ ( trojosminový takt )
2. Vypracuj rytmické cvičenia na strane 59 z PZ
3. Vypracuj úlohy na strane 60 z PZ ( nezabudnite k notám písať aj čísla ! )
4. Výsledky mi prosím posielajte na mail , alebo messenger
20 . týždeň : 13 . 5 . 2020
Učebná látka : Opakovanie nôt , rytmické cvičenie, hudobné nástroje
Úlohy :
1. Doplň noty PZ str. 61
2. Vytlieskaj rytmické cvičenie PZ str. 61
3. Roztrieď hudobné nástroje do jednotlivých skupín PZ str . 63
4. Vypracované úlohy mi prosím posielajte na mail , alebo messenger
21 . týždeň : 20 . 5 . 2020
Učebná látka : Obraty kvintakordu , doplňovačky
Kvintakord sa skladá z prvého , tretieho a piateho stupňa stupnice.
Označujeme ho aj ako T5 : T - tonický ( tonika je prvý stupeň stupnice )
5 - ( výšková vzdialenosť od spodného tónu k vrchnému je kvinta )
Obraty T 5
Prvý obrat tonického kvintakordu ( T5 ) je tonický sextakord .
Vzniká preložením spodného tónu T5 o oktávu výššie a označujeme ho T 6. ( PZ , str. 64 ) . T6 má označenie preto , lebo vzdialenosť od spodného tónu k vrchnému je v intervale sexty.
Druhý obrat tonického kvintakordu ( T5 ) je tonický kvartsextakord.
Vzniká preložením spodného tónu T6 o oktávu výššie a označujeme ho T4 nad číslom 4 napíšeme 6)
T4 má označenie preto , lebo vzdialenosť od spodného tónu k strednému je v intervale kvarty a 6 preto, lebo vzdialenosť od spodného tónu k vrchnému je v intervale sexty. (PZ str. 64 )
1. Zahraj si stupnice C dur , G dur + obraty kvintakordu ( PZ str. 65 )
2. Zahraj si obraty obraty kvintakordu v stupniciach C dur a G dur ( PZ str. 65 )
3. Doplň názvy hudobných nástrojov ( PZ , str. 66 )
4. Správne spoj hudobné pojmy , ktoré patria k sebe (PZ str. 67 )
Vypracované úlohy mi prosím posielajte na mail , alebo messenger
25. týždeň ( 15 . 6. - 19 . 6 . 2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
1. Správne odpovedaj na otázky
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
Tretí ročník prvej časti
Úlohy pre žiakov 3 . ročníka ( 14. týždeň :30.3.2020 - 3.4.2020 )
Učebná látka : Základné intervaly
Prosím vypracovať úlohy , ktoré sú napísané v PZ (pracovnom zošite ) na stranách 48 -49 :
- doplnte názvy intervalov
- zamerajte sa na porovnanie základných intervalov medzi sebou , rozdiel medzi vrchným a spodným intervalom
Krátke vysvetlenie :
a . ) vrchný interval má druhú notu vyššie ako prvú - príklad : ( c 1 - g 1 = č.5 )
b . ) spodný interval má druhú notu nižšie ako prvú - príklad : ( c 1 - g = č.4 ) c . ) spodné intervaly my určovať nebudeme
c . ) spodné intervaly v tomto ročníku preberať nebudeme , berte to ako informáciu , že aj také v hudbe existujú
Úlohy pre žiakov 3 . ročníka ( 16. týždeň :15 .4 .2020 - 17 .4 . 2020 )
Učebná látka : Strunové nástroje brnkacie a úderové
Strunové nástroje brnkacie
GITARA
- pochádza zo Španielska
- telo gitary má tvar osmičky
- základné časti : hlava s ladiacou mechanikou , krk , hmatník , struny
- gitara v súčasnosti má 6 strún , niektoré majú dvojité ostrunenie - každá struna je vedená dvojmo
- patrí medzi veľmi hudobné nástroje hlavne v populárnej hudbe
HARFA
- jeden z najstarších hudobných nástrojov ( nástroje podobné harfe sa prvýkrát objavili v Egypte pred 5000 rokmi )
- je 180 cm vysoká
- má trojuholníkový tvar
- základné časti : oporný stlp, ktorý je zakončený ozdobnou hlavicou , struny ( 47 ) , 7 pedálov
Strunové nástroje úderové
KLAVÍR
- strunový , klávesový , kladivkový , úderový
- má 88 klávesov ( 52 čiernych , 36 bielych )
- rozlišujeme 2 typy klavírov : krídlo - klavír určený na koncertné hranie
pianino - označenie pre cvičný nástroj
Úloha : vedieť popísať nové hudobné nástroje
- informácie o nástrojoch aj v PZ : 52,53
Úlohy pre žiakov 3 . ročníka ( 17. týždeň : 20 .4 .2020 - 24 .4 . 2020 )
Učebná látka : Hudobný kvíz, hudobné hry
Úlohy :
1. Odpovedajte na otázky a správne odpovede zakrúžkujte
2. Vylúštite krížovky ( v každej sa skrýva nejaký hudobný pojem )
3. Odpovede z kvízu a pojmy z tajničiek mi prosím pošlite na mail , alebo messenger
Úlohy pre žiakov 3 . ročníka ( 18. týždeň : 27 .4 .2020 - 30 .4 . 2020 )
Učebná látka : Hudobný kvíz
Úlohy :
1. Odpovedajte na otázky a správne odpovede zakrúžkujte
2. Odpovede z kvízu a pojmy z tajničiek mi prosím pošlite na mail , alebo messenger
19. týždeň : 7 . 5 . 2020
Učebná látka : Opakovanie učiva
Úlohy :
1. Vypracuj z PZ stranu 56 ( doplniť stupnice smerom hore )
2. Zakrúžkuj správne dané kvintakordy ( str. 56 )
3. Doplň názvy intervalov str. 57 ( vyberaj z daných možností ) , doplň intervaly ( str. 57 )
4. Vypracované úlohy mi prosím pošlite na mail , alebo messenger
20. týždeň : 11 . 5 . - 15 .5. 2020
Učebná látka : Transpozícia , synkopa
Transpozícia - je prenášanie tónov o určitý interval vyššie alebo nižšie , ide tzv. "hudobný výťah "
- transpozícia sa v hudbe veľmi často používa pri speve , kde speváci si transponujú piesne do svojho hlasového rozsahu
Úlohy :
1. pretransponuj pieseň Čierne oči z C dur do E dur (PZ : str . 59 )
POZOR !
Všetky rytmické hodnoty ostávajú zachované !
- úvod piesne je spracovaný , treba ju len dokončiť
2. Synkopa
Synkopa - je rytmický útvar , ktorý vzniká prenesením prízvuku z prvej ( prízvučnej ) doby na druhú ( neprízvučnú )
3. prosím pozrieť PZ str. 60 a niekoľkokrát ( 5 - 10 ) vytlieskať !
- noty s prízvukmi tlieskať silnejšie !
Ako rýchlo nájdete synkopu ? Ak máte 3 noty a stredná je dlhšia ako krajné , tak je to synkopa !
- synkopa sa vyskytuje aj v ľudových piesňach ( Tancuj, tancuj )
4. Vypracované úlohy ( transpozíciu ) mi prosím pošlite na mail , alebo messenger
21. týždeň : 18 . 5 . - 22 .5. 2020
Učebná látka : Bicie nástroje
Bicie nástroje alebo bicie hudobné nástroje sú hudobné nástroje , na ktoré sa hra údermi, trasením , škriabaním alebo trením. Z hudobných nástrojov patria medzi najstaršie typy . Prvé bubny boli poťahované zvieracou kožou. Najčastejšie z bicích nástrojov sa používa bicia súprava. Hlavnou úlohou bicích nástrojov je udržiavanie rytmu !
Medzi najznámejšie bicie hudobné nástroje patria :
malý bubon , veľký bubon , tympany, činely , triangel
Úlohy :
1. prečítaj si bicie nástroje ( PZ str. 62-63 )
2. vlastnými slovami popíš najznámejšie hudobné nástroje
3. porozmýšľaj v akých orchestroch (symfonický , dychový , tanečný , džezový ) sa aké bicie nástroje používajú
22 . týždeň : 25 .5 .2020 - 29 .5 . 2020 )
Učebná látka : Hudobné osemsmerovky
Úlohy :
1. Hľadajte hudobné pojmy a škrtnite ich.
2. Písmená , ktoré sú ostanú , tvoria tajničku.
3. Tajničky mi prosím pošlite na mail , alebo messenger
23. týždeň ( 1 .6 - 5 . 6 . 2020
Učebná látka : Hudobný kvíz - hudobné nástroje
Úlohy :
1. Odpovedajte na otázky a správne odpovede zakrúžkujte
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
24. týždeň ( 8 . 6. - 12 . 6 . 2020 )
Učebná látka : Hudobné nástroje - rozdelenie
Úlohy :
1. Doplň názvy hudobných nástrojov do jednotlivých nástrojových skupín
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
25. týždeň ( 15 . 6. - 19 . 6 . 2020 )
Učebná látka : Základné intervaly
Úlohy :
1. Správne urč daný interval
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
26. týždeň ( 22 . 6. - 26 . 6 . 2020 )
Učebná látka : Hudobné osemsmerovky
Úlohy :
1. Hľadajte hudobné pojmy v osemsmerovkách a škrtnite ich
2. Neoznačené písmená tvoria tajničku
3. Tajničku mi pošlite na messenger , alebo mail
4. ročník prvej časti
Úloha na ( 14. týždeň : 30.3.2020 - 3.4.2020 )
Učebná látka : Štvrťročné opakovanie
Úloha : Prosím , písomne si vypracujte otázky : ( PZ : 57 ) a pošlite mi späť na ohodnotenie
Učebná látka : Vývin hudby od počiatkov až po súčasnosť
Úlohy :
- nebude žiadna písomná , skôr relaxačná
- pozrite si video č.1 , ktoré nájdete v ( Úvode )
- verím , že sa pobavíte
- otestujte sa a hľadajte odpovede na dané otázky , ktoré sa nachádzajú pod videom
Úloha - ( 16. týždeň : 13 . 4 . 2020 - 17 . 4. 2020 )
Učebná látka : Intervaly čisté , veľké a malé , intervaly vrchné a spodné
Interval - výšková vzdialenosť medzi dvoma tónmi
- prehľad a rozdelenie intervalov je v PZ ( str. 58 )
Úlohy :
1. doplň názvy čistých , veľkých a malých intervalov ( PZ : str. 58 )
INTERVALY vrchné - tvoríme od daného tónu smerom nahor ( druhá nota je vyššie ako prvá )
2. doplň názvy vrchných intervalov ( PZ : str. 59 )
INTERVALY spodné - tvoríme od daného tónu smerom nadol ( druhá nota je nižšie ako prvá )
3. doplň názvy spodných intervalov ( PZ : str. 59 ) - rozdelenie intervalov ( čisté , veľké ) sa nemení !
Úloha 17. týždeň : (20 . 4 . 2020 - 24 . 4. 2020 )
Učebná látka : Opakovanie molových stupníc do 4 b ,molový kvintakord , osemsmerovky
Úlohy :
1. Vypracujte úlohy z PZ ( str. 62 - 63 )
2. Zahrajte si dané stupnice + ich kvintakordy na svojom študovanom nástroji
3. Vylúštite osemsmerovky ( skrývajú sa v nich hudobné pojmy )
4. Vypracované úlohy mi prosím pošlite na kontrolu prostredníctvom mailu , alebo cez messenger
Úloha 18. týždeň : ( 27. 4.- 30. 4. )
Učebná látka : Vedomostný kvíz : Dirigent a orchester
Úlohy :
1. Správne odpovedajte na otázky
2. Otázky mi prosím posielajte mailom cez messenger
19. týždeň : ( 5. 5. - 7 . 5 . 2020 )
Učebná látka : Stupnice rovnomenné a paralelné
Stupnice rovnomenné - majú rovnaké mená ( C dur - c mol ) ale iné predznamenanie
( C dur = 0 , c mol = 3 béčka )
POZOR !
- jedna je durová a druha molová
Stupnice paralelné - majú rôzne mená ( F dur - d mol ) ale rovnaké predznamenanie
POZOR !
- jedna je durová a druha molová
Úlohy :
1. Prečítajte si stranu 65 z PZ
2 Utvorte rovnomenné stupnice od týchto stupníc a napíšte ich predznamenanie
príklad : ( G dur 1 krížik - g mol 2 béčka )
f mol - .............., A dur - .............., B dur - .................., cis mol ...................., e mol - ...................,
D dur - ................, h mol ................, Fis dur ..................
3 .Utvorte paralelné stupnice od týchto stupníc a napíšte ich predznamenanie
príklad : ( G dur 1 krížik - e mol 1 krížik )
f mol - .............., A dur - .............., B dur - .................., cis mol ...................., a mol - ...................,
D dur - ................, h mol ................, d mol ..................
4 . Odpovede mi prosím posielajte mailom , alebo cez messenger
20. týždeň : ( 12. 5. - 14 . 5 . 2020 )
Učebná látka : Hudobné hry ( doplňovačky , krížovky , kvízy )
Úlohy :
1. Doplň správne odpovede ( áno, nie ) PZ : str . 68
2. Vyplň krížovku PZ : str . 68
3. Doplň diela k skladateľom PZ : str. 69
4. Odpovede ( tajničky, doplňovačky ) mi prosím posielajte mailom , alebo cez messenger
21. týždeň : ( 18. 5. - 22 . 5 . 2020 )
Učebná látka : Tanec
Tanec - sú opakované rytmické pohyby, konané jednou alebo viacerými osobami za sprievodu hudby , prípadne i spevu
Tanec rozdeľujeme : klasický , ľudový , scénický , spoločenský
Prínos tanca :
- rozvíja koordináciu pohybov , kontrolu tela a estetické cítenie
- povzbudzuje dobré držanie tela v každom veku
- spája športovanie s estetickou a spoločenskou stránkou pohybu
- je umeleckým a emocionálnym vyjadrením myšlienok
-posilňuje telo a poskytuje radosť zo života
Úlohy :
1. naštuduj si poznámky a informácie o tanci ( PZ str. 71 )
2. odpovedz na dané otázky :
Pri akých s príležitostiach sa tancovalo v minulosti ?
Ovplyvnila ľudová hudba ľudový tanec ?
Je balet tanec? Ak áno, tak aký ?
Ako rozdeľujeme spoločenské tance ?
Napíš 4 štandartné tance :
Napíš 4 latinskoamerické tance:
Aký je rozdiel medzi polkou a valčíkom ?
Vieš , kto je choreograf ?
Odpovede mi prosím posielajte mailom , alebo cez messenger
22 . týždeň : ( 25 . 5 . - 29 . 5. 2020 )
Učebná látka : Osemsmerovky
Úlohy :
1. Vyškrtnite všetky hudobné pojmy.
2. Neoznačené písmená tvoria tajničku-
3. Tajničky mi posielajte prostredníctvom mailu , alebo cez messenger.
23. týždeň ( 1 . 6 . - 5 . 6 . 2020 )
Učebná látka : Hudobný kvíz - hudobné nástroje
Úlohy :
1. Odpovedajte na otázky a správne odpovede zakrúžkujte
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
24. týždeň ( 8 . 6. - 12 . 6 . 2020 )
Učebná látka : Hudobné nástroje - rozdelenie
Úlohy :
1. Doplň názvy hudobných nástrojov do jednotlivých nástrojových skupín
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
25. týždeň ( 15 . 6. - 19 . 6 . 2020 )
Učebná látka : Základné intervaly
Úlohy :
1. Správne urč daný interval
2. Vypracované úlohy mi pošlite na messenger , alebo mail . Vďaka.
26. týždeň ( 22 . 6. - 26 . 6 . 2020 )
Učebná látka : Hudobné osemsmerovky
Úlohy :
1. Hľadajte hudobné pojmy v osemsmerovkách a škrtnite ich
2. Neoznačené písmená tvoria tajničku
3. Tajničku mi pošlite na messenger , alebo mail
1. ročník druhej časti
Úlohy pre žiakov 1 S ( 14. týždeň : 30.3. - 3.4. 2020)
Učebná látka : Preverovanie vedomostí z oblasti DH
Prosím , písomne mi odpovedajte na dané otázky :
1. Kto bol A. Dvorák ?
2.Aká je jeho najznámejšia a symfónia ?
3.Pôsobil aj v zahraničí ?
4. Rozdeľ hudobné diela podľa foriem : Rusalka , Biblické piesne , Vodník , Slovácke tance , Čert a Káča , Humoresky
5. Stručne charakterizuj impresionizmus
6. Napíš , ako sa volali hlavní predstavitelia impresionizmu
7. Čo je typické pre Bolero ?
8. Nap íš hlavné znaky hudby 20.storočia
9. Akých predstaviteľov hudby 20. storočia poznáš ?
10. K daným hudobným dielam priraď skladateľa : Vták Ohnivák , Peter a vlk , Zázračný mandarín, Rómeo a Júlia , Gajané, Mikrokozmos
Úlohy pre žiakov 1 S ( 17. týždeň : 22 . 4. 2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz , osemsmerovka
Úlohy :
1. Odpovedajte na otázky a správne odpovede zakrúžkujte
2. Pri správnom vyčiarknutí osemsmerovky získate odpoveď
3. Odpovede z kvízu mi posielajte na kontrolu prostredníctvom mailu , alebo cez messenger
Úlohy pre žiakov 1 S ( 18. týždeň : 29. 4. 2020 )
Učebná látka : Vedomostné testy
Úlohy :
- prosím vypracovať vedomostné testy ( kvízy č. 3, č.4 , PZ : str . 74 - 75 )
- zakrúžkujte správnu odpoveď
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
19 . týždeň : 6 . 5. 2020 )
Učebná látka : Vedomostné kvízy
Úlohy :
- prosím vypracovať vedomostné kvízy č. 5, č.6 ( PZ : str . 76 -77 )
- zakrúžkujte správnu odpoveď
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
20 . týždeň : 13 . 5. 2020 )
Učebná látka : Hudobné hry
Úlohy :
- prosím vypracovať úlohy z PZ str. 78 - 79 ( osemsmerovka , mená hudobných skladateľov , doplňovačka )
- odpovede ( tajničky ) mi pošlite na mail , alebo messenger
21 . týždeň : 20 . 5. 2020 )
Učebná látka : Hudobná krížovka , hudobné osemsmerovky
Úlohy :
1. vylúštite krížovku
2. pri správnom vyčiarknutí osemsmeroviek získate odpovede )
3. odpovede ( tajničky ) mi pošlite na mail , alebo messenger
22 . týždeň : 27 . 5. 2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
- odpovedajte na dané otázky
- zakrúžkujte správnu odpoveď
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
23 . týždeň : 3 .6 .2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
- odpovedajte na dané otázky
- zakrúžkujte správnu odpoveď
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
24 . týždeň : 10 .6 .2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
- odpovedajte na dané otázky
- zakrúžkujte správnu odpoveď
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
25 . týždeň : 17 .6 .2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
- odpovedajte na dané otázky
- zakrúžkujte správnu odpoveď
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
26 . týždeň : 24 .6 .2020 )
Učebná látka : Hudobná hra
Úlohy :
- správne zoraď stĺpce a písmená
- pod latovku napíš text , ktorý ti vznikol
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
2. ročník druhej časti
Úlohy pre žiakov 2 S ( 14. týždeň : 30.3. 2020 - 3.4.2020 )
Učebná látka : Rozdelenie skladateľov romantizmu
Úlohy :
- naštudovať strany z PZ : 52 - 53
- vedieť celé mená skladateľov , ich národnosť
- vedieť charakterizovať druhy inštrumentálnych skladieb : symfónia , symfonická báseň , koncert , - uvedené druhy nájdete v PZ :strany 56 - 57
.
Úlohy pre žiakov 2 S ( 17. týždeň : 20 . 4. 2020 - 24. 4. 2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz , osemsmerovka
Úlohy :
1. K daným otázkam dopíšte odpoveď
2. Pri správnom vyčiarknutí osemsmerovky získate odpoveď
3. Odpovede z kvízu a výsledok tajničky mi posielajte na kontrolu prostredníctvom mailu , alebo cez messenger
Úlohy pre žiakov 2 S ( 18. týždeň : 27 . 4. 2020 - 30 . 4. 2020 )
Učebná látka : Romantizmus - rozdelenie , národné školy
Romantizmus rozdeľujeme do týchto etáp :
1. Raný romantizmus
2.Novoromantizmus
3.Klasicko - romantická syntéza
4. Neskorý romantizmus
- v súvislosti s hudobným romantizmom - vznik hudby jednotlivých národov - národné školy : česká , ruská , severská
Úlohy :
Prosím naučiť sa:
- rozdelenie romantizmu po jednotlivých etapách + vedieť zadeliť skladateľov, ktorí tam patria ( PZ : str. 62 )
- národné školy ( PZ : str. 63 )
19. týždeň : ( 4 . 5 . - 7 . 5 . 2020 )
Učebná látka : Opakovanie učiva
Úlohy :
1 . Správne odpovedajte na dané otázky ( PZ , str. 78 - 79 : kvíz č.1 a č. 2 )
2 .Odpovede mi posielajte na mail , alebo messenger
20. týždeň : ( 11 . - 15.5 . 2020 )
Učebná látka : Hudobné hry
Úlohy :
1. Vyplňte krížovku
2. K menu skladateľa určte správne priezvisko
3 .Odpovede ( tajničku s menom skladateľa , správne mená a priezviská mi posielajte na mail , alebo messenger )
21. týždeň : ( 18 . - 22 .5 . 2020 )
Učebná látka : Hudobný kvíz, analýza hudobných diel
Úlohy :
1 . Správne odpovedajte na dané otázky ( PZ , str. 80. kvíz č. 3 )
2 . Spoj čiarou meno skladateľa a dielo , ktoré skomponoval
3 . Urč podľa notových ukážok známe diela ( PZ str. 81 )
4 .Vypracované úlohy mi posielajte na mail , alebo messenger )
22. týždeň : 25 . 5. 2020 - 29 .5. 2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
1 . Odpovedajte na dané otázky
2. Zakrúžkujte správnu odpoveď
3. Odpovede z kvízu mi posielajte na mail, alebo messenger.
25 . týždeň : ( 15 . 6. - 19 . 6 . 2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
- odpovedajte na dané otázky
- zakrúžkujte správnu odpoveď
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
3. ročník druhej časti
Úloha pre žiakov 3 S HN : ( 18. týždeň : 27 . 4 . - 30 . 4. 2020 )
Učebná látka : Absolventská otázka č. 8 ( Hudobný impresionizmus a expresionizmus , hudobná krížovka
Úlohy :
1. naštudujte si ďalšiu absolventskú otázku.
- prosím , zamerajte sa na :
- charakteristiku a hlavné znaky daných umeleckých smerov
- rozdiely medzi jednotlivými obdobiami ( renesancia - barok - klasicizmus - romantizmus - 20. stor. )
- hlavných predstaviteľov a ich tvorbu
2. priebežne si opakujte otázky , ktoré už viete
3. na relaxáciu máte krížovku
4. tajničku mi prosím pošlite na mail , alebo messenger
22 . týždeň : 25 . 5 . - 29 . 5 . 2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
1. Odpovedajte na dané otázky
2. Zakrúžkujte správne odpovede
3. Odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
23 . týždeň : 1. 6 . - 5. 6 . 2020 )
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
1. Odpovedajte na dané otázky
2. Zakrúžkujte správne odpovede
3. Odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
24 . týždeň : ( 8.6. - 12.6.2020)
Učebná látka : Vedomostný kvíz - J. S. Bach
Úlohy :
- odpovedajte na dané otázky
- zakrúžkujte správnu odpoveď
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger
25 . týždeň : ( 15 . 6 . - 19 . 6 . 2020)
Učebná látka : Vedomostný kvíz
Úlohy :
- odpovedajte na dané otázky
- zakrúžkujte správnu odpoveď
- odpovede mi pošlite na mail , alebo messenger